Czym jest Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy?


znak_it_sam

Od 1 lipca 2018 roku na stronie internetowej www.biznes.gov.pl został uruchomiony Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy – system informatyczny, za pomocą którego przedsiębiorca będzie mógł dopełnić formalności związanych z założeniem i prowadzeniem działalności gospodarczej oraz uzyskać informacje np. w jaki sposób pozyskać środki na prowadzenie działalności gospodarczej, dowiedzieć się w jaki sposób uzyskać zezwolenie lub koncesje oraz złożyć odpowiedni wniosek.

Działalność i zadania Punktu Informacji dla Przedsiębiorcy zostały uregulowane w Ustawie z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy ( Dz.U.2018 poz.647).

Jakiego rodzaju sprawy można załatwić za pośrednictwem PIP?

Za pomocą Punktu Informacyjnego dla Przedsiębiorcy można na przykład:

  1. a) uzyskać zaświadczenia z
  1. b) Składać wnioski do:

Jednym z udogodnień dla przedsiębiorców przewidzianym w zadaniach Punktu jest informowanie właścicieli firm o istotnych dla nich wydarzeniach i terminach związanych z prowadzoną działalnością np. termin opłacania składek, termin złożenia wniosku o wznowienie działalności. Przekazywanie wiadomości o terminach odbywa się wiadomości e-mail lub wiadomości sms.

Jakie informacje można uzyskać korzystając z PIP?

Korzystając z systemu informatycznego PIP można uzyskać informacje na przykład o:

Informacje są dostępne dla każdej osoby po wejściu na stronę www.biznes.gov.pl po kliknięciu na jedną z zakładek tj. firma, inwestycje lub eksport. Natomiast, aby otrzymywać zaświadczenia, wnosić opłaty, składać wnioski oraz kontaktować się z urzędami za pośrednictwem strony konieczne jest posiadanie konta użytkownika na stronie oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (EPUAP).

Instrukcja zakładania konta na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest dostępna na naszej stronie internetowej pod tym LINKIEM

Proszę jednak pamiętać że w Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy znajdują się jedynie informacje oraz wskazówki o ogólnym charakterze. System informatyczny PIP nie świadczy usług doradztwa w indywidualnych sprawach (zob. art. 54 ustawy o CEIDG i PIP).

W jaki sposób założyć konto na stronie www.biznes.gov.pl?

Aby, założyć konto na stronie należy wykonać następujące czynności:

  1. Wejdź na stronę www.biznes.gov.pl
  2. Kliknij „Zarejestruj się”
  3. Podaj swoje imię nazwisko oraz adres e-mail
  4. Podaj hasło
  5. Zaznacz  „Zapoznałem się z Regulaminem”
  6. Kliknij „Rejestracja”
  7. Wpisz kod aby zakończyć rejestracje

Hasło powinno składać się z co najmniej: 1 wielkiej litery, 1 małej litery cyfry lub znaku specjalnego (np. @,!,%).

Na podany przez Państwa adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z kodem aktywującym konto. Jeżeli posiadają państwo Profil Zaufany w systemie EPUAP mogą się Państwo logować bez konieczności rejestracji .

Stan Prawy na: 25.07.2018
Opracował: Sławomir Stwora
Kancelaria Podatkowa Skłodowscy

Ważne dla przedsiębiorcy adresy w internecie

27 July 2018

Czym jest Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy?

26 July 2018
Od 1 lipca 2018 roku na stronie internetowej www.biznes.gov.pl został uruchomiony Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy

Zawieszenie działalności gospodarczej w ustawie prawo przedsiębiorców

17 July 2018
Zawieszenie działalności gospodarczej to czasowe zaprzestanie jej wykonywania przez przedsiębiorcę.

Wykreślnie z rejestru podatników VAT

16 July 2018
Od dnia 1 stycznia 2017 r., nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług z dn. 11 marca 2004 r., wprowadziła znaczące zmiany w zakresie wykreślania podmiotów...

Rejestr Należności Publicznoprawnych

16 July 2018
1 stycznia 2018 r. na mocy art. 18a i nast. ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji został utworzony Rejestr Należności Publicznoprawnych. Jest on...

Odliczenie VAT z duplikatu faktury

16 July 2018
W praktyce może się zdarzyć, że faktura dokumentująca transakcje nie dotarła do kupującego, uległa zniszczeniu lub została zagubiona. Najczęściej w takiej sytuacji, wystawiany jest...

Split payment - nowe warunki działania przedsiębiorców

29 June 2018
Już 1 lipca w życie wchodzi tzw. split payment, czyli metoda podzielonej płatności VAT.  

Metodyka w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów w transakcjach krajowych

18 June 2018
25 kwietnia 2018 roku Ministerstwo Finansów przedstawiło dokument o nazwie: „Metodyka w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów...

Działalność nieewidencjonowana w ustawie Prawo dla przedsiębiorców

4 June 2018
30 kwietnia 2018 roku weszła w życie ustawa Prawo dla przedsiębiorców.

Blokada kont w ramach STIR

4 June 2018
13 stycznia 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania wykorzystywaniu sektora finansowego do wyłudzeń...

Masz pytanie? Jesteśmy do Twojej dyspozycji

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Marki - siedziba
ul. Kościuszki 43, 05-270 Marki

tel. (+48 22) 242 60 00
fax (+48 22) 242 60 01
biuro@sklodowscy.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek
8:00 - 18:00

Warszawa - oddział
ul. Poznańska 16/4, 00-680 Warszawa

tel. (+48 22) 242 61 80

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek
8:00-16:00

Wołomin - oddział
ul. Przejazd 3/5, 05-200 Wołomin

tel. (+48 22) 242 61 50

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek
8:00 - 17:00

 

Białystok - oddział
ul. Branickiego 17A, 15-085 Białystok

tel. (+48 85) 733 09 70

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00